Veelgestelde vragen2021-08-23T19:46:54+00:00

Vragen?

Een hor koop je niet dagelijks, daarom begrijpen wij dat er vragen zijn over onze producten.
Domme vragen bestaan niet maar veelgestelde vragen wel. Daarom hebben wij de meestgestelde vragen met een antwoord hieronder op een rij gezet.

Hoe in te meten?2021-07-30T13:14:50+00:00

Voor alle producten hebben wij een meetinstructie. Op de pagina van het product vind je de meetinstructie welke daarbij van toepassing is. Kom je er niet helemaal uit? Stuur dan de omschrijving van de situatie en duidelijke foto’s hiervan naar klantenservice@horrenstunter.nl

IP-adres geblokkeerd2021-07-30T13:14:26+00:00

Deze melding komt vaak doordat er een beveiligings-plugin actief is die brute-force inlog pogingen probeert te beperken. Na te veel mislukte pogingen wordt de toegang geblokkeerd.
Deze blokkade word na 1 uur opgeheven.

Kan ik de horren schoonmaken?2021-08-18T19:18:55+00:00

Ja je kan erg eenvoudig de horren schoonmaken.

Alle horren van Horrenstunter.nl zijn gemaakt van weerbestendige materialen en hebben weinig tot geen onderhoud nodig. Het gaas kan je schoonmaken met een natgemaakte zachte borstel of doek. Gebruik geen agressieve middelen zoals bleek en andere bijtende schoonmaakproducten of oplosmiddelen.

Van welke kwaliteit zijn de horren van Horrenstunter.nl?2021-08-18T19:05:32+00:00

Horren en hordeuren zijn er in diverse soorten en kwaliteiten. De horren van Horrenstunter.nl worden met hoogwaardige materialen gemaakt welke uitstekend hergebruikt kunnen worden en dat is goed voor het milieu. Horrenstunter.nl koopt de producten in bij diverse Nederlandse assembleurs welke de horren volgens opgegeven specificaties produceren. Echt maatwerk dus.

Maatwerkproducten kunnen echter wel kleine krasjes of oneffenheden hebben. Dit omdat alle producten met de hand geproduceerd worden. Dit proberen wij uiteraard zo veel mogelijk te voorkomen maar dit kan niet volledig uitgesloten worden. Mocht er onverhoopt toch een krasje op de hor zitten kan dit er vaak eenvoudig uit gepoetst worden.

Het aluminium van alle producten wordt ‘gemoffeld’. Moffelen is een manier om aluminium te voorzien van een krasvaste en slijtvaste laklaag die minder gevoelig is dan het spuiten.

Hoe kies ik de juiste hor?2021-08-18T19:04:22+00:00

Weet je niet welke hor in jouw situatie de beste oplossing is? Maak dan gebruik van onze eenvoudige keuzehulp! Deze hebben wij voor raamhorren en voor hordeuren.

Kan ik ook een afwijkende RAL-kleur kiezen?2021-08-18T19:11:26+00:00

Ja dat is uiteraard mogelijk. Bij de producten heb je keuze uit de ‘standaard’ kleuren welke altijd op voorraad zijn. Staat de gewenste RAL-kleur er niet tussen? Dan kan je kiezen voor de optie ‘anders’ en kan je de gewenste RAL-kleur invoeren.

Let op: Wij kunnen alleen RAL-kleuren leveren. Verfcodes van bouwmarkten ect. kunnen wij helaas niet leveren. Kijk dan welke RAL-kleur hier het dichtst bij in de buurt komt. Het kan dan wel voorkomen dat de RAL-kleur niet volledig dezelfde kleur of tint is.

Moet ik precies meten?2021-08-18T19:14:17+00:00

Ja, graag op de millimeter nauwkeurig. Het meten kan je het beste doen met een rolmaat. Een lasermeter heeft vaak enige marge waardoor deze niet precies genoeg is. De maten geef je op in hele millimeters. Eventuele halve millimeters ronden wij naar beneden toe af.

Hoe monteer ik de hor?2021-08-18T19:15:42+00:00

Bij al onze producten hebben wij in de webshop een link naar de montage instructies staan. Kom je er niet uit? Stuur dan een e-mail met foto’s van de situatie naar klantenservice@horrenstunter.nl en wij kijken graag met je mee.

Zit er een verschil tussen de bestelde maten en de geleverde maten?2021-08-18T19:18:16+00:00

Ja, wij berekenen op basis van de opgegeven maten de juiste maat voor de inzet- of klemhor. De eventuele marges welke wij hanteren staat aangegeven bij het product. Bij hordeuren, overige raamhorren en raamdecoratie vragen wij wel om de productie maat op te geven. Dit staat extra vermeld bij het product.

Hebben jullie ook pollengaas?2021-08-18T19:25:21+00:00

Ja, voor de inzethor, klemhor en vaste hordeur hebben wij de optie om pollengaas in te zetten. Dit speciale anti-pollen-gaas houdt 99% van alle pollen tegen. Het pollenwerend gaas laat wel wat minder licht en lucht door dan het ‘normale’ horrengaas. Bij pollenwerend horrengaas kan er aan de randen van de hor plooivorming ontstaan of oneffenheden in het gaas voordoen. Dit komt doordat dit speciale pollengaas strakker en stugger is en daardoor anders van structuur is. Ook kan het voorkomen dat er golfjes of in het gaas of donkere/lichtere banen in het gaas zitten. Gelukkig heeft dit geen effect op de werking van het gaas.

Wat is een op-de-dag-set?2021-08-21T11:35:18+00:00

Onze hordeuren kan je monteren zowel in als op het kozijn (ook wel in- en op de dag genoemd). In de webshop word er gesproken over een op-de-dag-set. Met de op de dag set creëer je als ware een ‘nis’ waar de hor in komt. Deze word geleverd met dubbelzijdig tape welke op de op de dag set is geplakt. Bij de keuze voor deze set kan je kiezen uit een frame rondom, standaard driezijdig frame of een afwijkend driezijdig frame. Bij de laatste optie kan je aangeven aan welke zijdes een op de dagset moet komen.

Kortingscodes2021-08-17T12:38:52+00:00

Korting geef je alleen als je reguliere prijs te duur is. Daarom stunten wij op voorhand met de prijs van onze producten (dat verklapt de naam van de website al een beetje). Eventuele extra inkoopvoordelen worden wel toegepast op onze producten. Daardoor zal er incidenteel een artikel afgeprijsd zijn in de webshop.

Levertijd2021-08-17T12:41:41+00:00

Standaard RAL-kleuren zijn leverbaar binnen 20 werkdagen (4 weken). In de ‘in productie’ e-mail word de uiterste leverweek vermeld.
Afwijkende RAL-kleuren hebben langere levertijd ivm handmatig poedercoaten van de profielen ongeveer 30 werkdagen.

Is deze tijd verstreken? Stuur dan een e-mail met je ordernummer en verzoek om meer informatie over de levering naar klantenservice@horrenstunter.nl.

Kan ik telefonisch bestellen?2021-08-18T18:46:30+00:00

Nee helaas kunnen wij dit nog niet aanbieden. Bestellingen moeten gedaan worden via onze website.
Kom je er zelf niet goed uit? Probeer dan een naaste om hulp te vragen. Lukt dat ook niet? Bel ons dan even op 085-0608738 dan helpen wij je graag verder.

Welke betaalopties heeft Horrenstunter.nl?2021-08-18T18:49:32+00:00

Bij Horrenstunter.nl kan je op de volgende wijze betalen:

  • iDeal
  • Betaling per bankoverschrijving
  • Bancontact
  • CreditClick (in delen betalen)

Alle betaalopties zijn gratis, wij hanteren geen toeslagen, ongeacht de betaaloptie.

Wanneer word de bestelling verwerkt?2021-08-18T18:51:55+00:00

Bestellingen worden verwerkt vanaf het moment dat je de betaling hebt afgerond. Wanneer je er voor kiest om te betalen via bankoverschrijving verwerken wij de bestelling pas na ontvangst van het bedrag. Wanneer de order definitief is ingepland bij onze producenten ontvang je daar uiteraard ook bericht van.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik betaald heb?2021-08-18T18:55:02+00:00

Ja dat kan zolang de order nog niet is ingepland bij onze fabrikant(en). Is er al een mail gestuurd dat de bestelling in productie is en je wilt nog iets wijzigen aan de order? Neem dan contact op via klantenservice@horrenstunter.nl. Het kan zijn dat door uw wijzigingen de levertijd langer wordt.

Bij het afronden van de order zie ik opties, wat zijn dat?2021-08-19T10:54:38+00:00

Bij het samenstellen van de producten op onze website krijg je diverse opties. Sommige zijn zichtbaar, zoals bijvoorbeeld een afwijkend type gaas of stof, en sommige zijn onzichtbaar, zoals prijs staffels op de breedte en hoogte van de producten.
De prijs die je bij het product ziet staan is ook altijd de prijs die je bij het afrekenen moet voldoen. Alleen zie je bij het afrekenen de opbouw van deze.

Producten ruilen als ze niet passen?2021-08-17T12:37:11+00:00

Wanneer het onze fout betreft, uiteraard! Wel worden de nieuwe producten in de originele maat herlevert.

Maar mocht er een foutje zijn gemaakt met het inmeten van de producten helaas niet. Omdat de producten speciaal volgens opgegeven specificaties worden gemaakt zijn deze uitgesloten van het herroepingsrecht.
Maar we denken wel graag met je mee. Is er een meetfout gemaakt dan hebben we de cc-regeling om daar gebruik van te maken vragen we je ons serviceformulier in te vullen.

Heb ik garantie op jullie producten?2021-10-05T14:40:38+00:00

Ja, voor alle producten van Horrenstunter.nl geldt een garantie termijn van 2 jaar bij correct gebruik. Op accessoires zoals doek, gaas, koorden en onderdelen geldt een garantie termijn van 1 jaar, tenzij anders aangegeven.

Als verkopende partij zijn wij verantwoordelijk van het leveren van een goed functionerend product. In de wet staat dat een geleverd product moet doen wat er van verwacht wordt. Mochten wij onverhoopt een product leveren met een defect zorgen wij voor herstel of vervanging van het product.

Hoe werkt het ophalen van de producten?2021-08-20T11:40:00+00:00

Wanneer de reparatie binnen de garantie valt wordt het product thuis, of op een ander adres binnen Nederland, door ons gratis opgehaald en, na reparatie, weer afgeleverd. Voor reparaties buiten de garantie kunnen wij ook het product op halen en, na reparatie, weer afleveren. Wel zijn er dan kosten aan verbonden.

Mijn hor werkt niet meer (goed), kunnen jullie helpen?2021-08-20T11:39:35+00:00

Ja, op al onze producten heb je garantie. Wanneer het product niet meer (goed) functioneert tijdens de garantie helpen wij je graag kosteloos verder. Soms is de oplossing eenvoudig en simpel uit te voeren. Wanneer het ingewikkelder is zullen wij het product ophalen ter reparatie. Zit er geen garantie meer op het product? Ook dan helpen we je graag verder maar eventuele onderdelen of reparatiekosten, wanneer men zelf de reparatie niet kan uitvoeren, worden dan wel berekend. Neem altijd even contact met ons op.

Kan ik de Splendid Plissé Hordeur schoonmaken?2021-08-23T19:47:28+00:00

Ja dat kan zeker. Het gaas kan je schoonmaken met een natgemaakte zachte borstel of doek, dit kan ook met een zachte borstel en een stofzuiger. Je veegt dan het vuil vanaf de hor de stofzuigermond in. De geleiders houd je schoon door regelmatig met de stofzuiger het vuil er uit te halen, optioneel kan je met een kwast of zachte borstel het vuil uit de geleiders los maken en daarna opzuigen.

Schurend geluid verhelpen bij de Splendid Plissé Hordeur2021-08-23T19:54:37+00:00

Het kan voorkomen dat de Splendid Plissé Hordeur een schurend geluid gaat maken. Dit komt vooral voor wanneer er vuil of zand tussen de ondergeleider en de glijdoppen van de hordeur zit. Dit kan je eenvoudig verhelpen door het vuil weg te halen en de geleider in te smeren met WD-40 droogsmeerspray met PTFE.

Spanning aanpassen Splendid Plissédeur – Geruisloos2021-09-08T14:43:02+00:00

De Splendid Plisséhordeur is een maatwerk product dat met de hand geassembleerd wordt. Het kan voorkomen dat de spanning van deze plisséhordeur, per abuis, niet goed is. Gelukkig is dit eenvoudig te verhelpen via de volgende stappen:

  • Haal het blokje aan het einde van de touwtjes/koorden uit de geleider
  • Draai de bovenkant van het blokje, deze is met secondelijm vast geplakt, zodat deze loskomt
  • Verplaats het blokje, lijm deze nog niet vast, en controleer of deze naar wens sluit en herhaal indien niet naar wens
    • Gaat de deur erg zwaar of staat de treklijst scheef? Dan is de spanning te strak
  • Indien sluiting en werking naar wens is lijm het blokje vast met een druppel secondelijm