Probleemoplossers2022-12-08T11:00:47+01:00
Zakken van de bovenkant van plisségordijnen en raam plisséhoren2023-09-06T13:51:11+02:00

Wat te doen als de bovenkant van het plisségordijn of plisséhor zakt?

Dit probleem ontstaat meestal wanneer de bovenste treklijst niet correct op de rem is gezet. Aan zowel de linker- als de rechterzijde van de treklijst bevindt zich een hendeltje. Met dit hendeltje kun je de treklijst op de rem zetten. Volg de onderstaande stappen om het probleem op te lossen:

  1. Beweeg de treklijst omhoog.
  2. Zet de treklijst met behulp van het hendeltje aan beide zijden op de rem.
  3. Controleer of het gordijn of de hor nu goed vastzit.

Belangrijk: Als je de treklijst weer wilt verstellen, zorg er dan voor dat je de remmen volledig losmaakt. Dit voorkomt onnodige slijtage aan zowel de remmen als de koorden.

Probleem oplossers2022-12-07T14:47:19+01:00

Je hebt een probleem met je hor. Deze werkt niet meer naar behoren of is toe aan reparatie. Er is een defect ontstaan tijdens het gebruik. Kortom jouw hor of raamdecoratie werkt niet meer. Je wilt het graag zelf repareren / oplossen maar je weet niet hoe? Hiervoor hebben wij probleemoplossers gemaakt.

Wanneer het product niet meer (goed) functioneert tijdens de garantie helpen wij je graag kosteloos verder. Soms is de oplossing eenvoudig en simpel uit te voeren. Wanneer het ingewikkelder is zullen wij het product ophalen ter reparatie. Zit er geen garantie meer op het product? Ook dan helpen we je graag verder maar eventuele onderdelen of reparatiekosten, wanneer men zelf de reparatie niet kan uitvoeren, worden dan wel berekend. Is het door eigen toedoen kapot geraakt? Dan zullen we de reparatie kosten in rekening brengen.

Deze kan je hier vinden. Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met de klantenservice.

Splendid Plissé Hordeur komt los van de clips2023-06-24T09:30:31+02:00

Dat de plissé hordeur steeds loskomt van de clips is erg vervelend. Maar gelukkig ook vaak snel op te lossen. De volgende zaken kunnen hier van toepassing zijn:

  • Touw spanning is te strak. Klik op >>deze link<< hoe je dit moet aanpassen
  • De ondergrond van de clips loopt iets hol/bol. Hierdoor trekt het profiel zich van de clips af. Vul de clips uit zodat deze evenwijdig aan de cassette lopen.
  • De geleiders zijn niet haaks geplaatst ten opzichte van de cassette. Hierdoor werkt de hor niet naar behoren. Plaats de geleiders haaks op de cassette.

Het kan ook voorkomen dat de clips loskomen van de ondergrond. Dit is ook erg snel te verhelpen:

  • De clips zijn niet geschroefd bij montage. Schroef deze alsnog vast in de ondergrond.
    • Wij adviseren altijd de clips vast te schroeven in de ondergrond. Is dit niet wenselijk? Dan is het noodzakelijk dat de ondergrond eerst goed word gereinigd, ontvet en voorbehandeld met een primer.
Spanning aanpassen Splendid Plissédeur – Geruisloos2023-06-14T14:50:44+02:00

De Splendid Plisséhordeur is een maatwerk product dat met de hand geassembleerd wordt. Het kan voorkomen dat de spanning van deze plisséhordeur, per abuis, niet goed is. Gelukkig is dit eenvoudig te verhelpen via de volgende stappen:

  • Haal het blokje aan het einde van de touwtjes/koorden uit de geleider
  • Draai de bovenkant van het blokje zodat deze loskomt
  • Verplaats het blokje en controleer of deze naar wens sluit en herhaal indien niet naar wens
    • Gaat de deur zwaar of staat de treklijst scheef? Dan is de spanning te strak, de koorden moeten licht op spanning staan
  • Indien sluiting en werking naar wens is duw het blokje weer vast
Schurend geluid verhelpen bij de Splendid Plissé Hordeur2023-08-21T11:20:55+02:00

Het is mogelijk dat je een schurend geluid opmerkt bij het gebruik van de Splendid Plissé Hordeur. Dit geluid treedt meestal op wanneer er vuil of zand gevangen zit tussen de ondergeleider en de glijdoppen van de hordeur. Gelukkig is dit probleem eenvoudig te verhelpen. Volg de onderstaande stappen om het schurende geluid te elimineren:

  1. Reinig de ondergeleider en onderkant van de cassette grondig en door eventueel vuil of zand te verwijderen.
  2. Smeer de ondergeleider in met WD-40 droogsmeerspray met PTFE om ervoor te zorgen dat de hordeur soepel glijdt.
  3. Controleer of de hordeur correct is geplaatst. Het vilt moet aan de onderkant zitten.

Extra Opmerking: Het is belangrijk om ook te controleren of het vilt aan de onderkant van de deur niet versleten is. Slijtage van het vilt kan ook bijdragen aan het schurende geluid. Als je merkt dat het vilt versleten is, overweeg dan om het te vervangen om het geluid verder te minimaliseren en de levensduur van je Splendid Plissé Hordeur te verlengen.

Keuze hulp horren2022-12-07T14:36:09+01:00

Weet je niet welke hor in jouw situatie de beste oplossing is? Maak dan gebruik van onze eenvoudige keuzehulp! Deze hebben wij voor raamhorren en voor hordeuren.

Titel