Serviceformulier2024-03-26T16:30:16+01:00

Garantie en reparatie

Bij Horrenstunter.nl zetten we ons in om jouw ervaring met onze producten zo vlekkeloos mogelijk te maken. Of je nu te maken hebt met een verkeerde levering, een ontbrekend onderdeel, of schade aan je product, ons team staat klaar om je uit de nood te helpen. Maak gebruik van ons eenvoudige serviceformulier voor al je vragen en meldingen.

Belangrijk om te weten:

  • Omruilkorting bij meetfouten: Mocht je een meetfout hebben gemaakt, dan bieden we een omruilkorting voor artikelen die niet ouder zijn dan 3 maanden vanaf de aankoopdatum. Dit zorgt ervoor dat je alsnog het juiste product kunt ontvangen zonder de volledige prijs opnieuw te betalen.
  • Garantie: Wij bieden 2 jaar garantie op onze systemen en producten. Voor stoffen, koorden, en gaas geldt een garantie van 1 jaar.
  • Reparaties: Voor producten ouder dan 2 jaar worden reparaties tegen betaling uitgevoerd. Overige producten worden gerepareerd op aanvraag.

Benieuwd welke producten in aanmerking komen voor onze omruilkorting en hoe het proces in zijn werk gaat? Klik hier voor meer informatie.

Deze vragen hor(r)en we vaker:

Zakken van de bovenkant van plisségordijnen en raam plisséhoren2023-09-06T13:51:11+02:00

Wat te doen als de bovenkant van het plisségordijn of plisséhor zakt?

Dit probleem ontstaat meestal wanneer de bovenste treklijst niet correct op de rem is gezet. Aan zowel de linker- als de rechterzijde van de treklijst bevindt zich een hendeltje. Met dit hendeltje kun je de treklijst op de rem zetten. Volg de onderstaande stappen om het probleem op te lossen:

  1. Beweeg de treklijst omhoog.
  2. Zet de treklijst met behulp van het hendeltje aan beide zijden op de rem.
  3. Controleer of het gordijn of de hor nu goed vastzit.

Belangrijk: Als je de treklijst weer wilt verstellen, zorg er dan voor dat je de remmen volledig losmaakt. Dit voorkomt onnodige slijtage aan zowel de remmen als de koorden.

Probleem oplossers2022-12-07T14:47:19+01:00

Je hebt een probleem met je hor. Deze werkt niet meer naar behoren of is toe aan reparatie. Er is een defect ontstaan tijdens het gebruik. Kortom jouw hor of raamdecoratie werkt niet meer. Je wilt het graag zelf repareren / oplossen maar je weet niet hoe? Hiervoor hebben wij probleemoplossers gemaakt.

Wanneer het product niet meer (goed) functioneert tijdens de garantie helpen wij je graag kosteloos verder. Soms is de oplossing eenvoudig en simpel uit te voeren. Wanneer het ingewikkelder is zullen wij het product ophalen ter reparatie. Zit er geen garantie meer op het product? Ook dan helpen we je graag verder maar eventuele onderdelen of reparatiekosten, wanneer men zelf de reparatie niet kan uitvoeren, worden dan wel berekend. Is het door eigen toedoen kapot geraakt? Dan zullen we de reparatie kosten in rekening brengen.

Deze kan je hier vinden. Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met de klantenservice.

Schade aan nieuwe producten2022-12-07T14:57:23+01:00

Horrenstunter.nl is verantwoordelijk voor het transport van de bestelling. Mocht een product onverhoopt onherstelbaar beschadigd aankomen, dan herstellen of vervangen wij het product kosteloos. Mocht reparatie wel mogelijk zijn houden wij ons het recht voor het product te repareren. We zouden het fijn vinden als u de schade direct aan de chauffeur meldt (mocht de schade zichtbaar zijn) en het product niet accepteert, maar ook als u de schade pas ziet als de chauffeur al weg is zullen wij het product gewoon herstellen of vervangen. Om schades te kunnen behandelen vragen wij deze binnen 12 uur na ontvangst aan ons te melden.

Service & reparatie2022-12-07T14:29:27+01:00

Het kan voorkomen dat je hor niet meer lekker werkt. Hiervoor hebben wij probleemoplossers gemaakt.
Deze kan je hier vinden. Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met de klantenservice.

Reparatie aanvraag insturen?

Gebruik dan dit formulier.

 

Garantie2022-12-07T15:02:25+01:00

Op alle producten van Horrenstunter.nl geldt een garantie termijn van 2 jaar bij correct gebruik. Op accessoires zoals doek, gaas, koorden en onderdelen geldt een garantie termijn van 1 jaar, tenzij anders aangegeven.

Als verkopende partij zijn wij verantwoordelijk van het leveren van een goed functionerend product. In de wet staat dat een geleverd product moet doen wat er van verwacht wordt. Mochten wij onverhoopt een product leveren met een defect zorgen wij voor herstel of vervanging van het product.

Garantie aanvraag insturen?

Gebruik dan dit formulier.

Splendid Plissé Hordeur komt los van de clips2023-06-24T09:30:31+02:00

Dat de plissé hordeur steeds loskomt van de clips is erg vervelend. Maar gelukkig ook vaak snel op te lossen. De volgende zaken kunnen hier van toepassing zijn:

  • Touw spanning is te strak. Klik op >>deze link<< hoe je dit moet aanpassen
  • De ondergrond van de clips loopt iets hol/bol. Hierdoor trekt het profiel zich van de clips af. Vul de clips uit zodat deze evenwijdig aan de cassette lopen.
  • De geleiders zijn niet haaks geplaatst ten opzichte van de cassette. Hierdoor werkt de hor niet naar behoren. Plaats de geleiders haaks op de cassette.

Het kan ook voorkomen dat de clips loskomen van de ondergrond. Dit is ook erg snel te verhelpen:

  • De clips zijn niet geschroefd bij montage. Schroef deze alsnog vast in de ondergrond.
    • Wij adviseren altijd de clips vast te schroeven in de ondergrond. Is dit niet wenselijk? Dan is het noodzakelijk dat de ondergrond eerst goed word gereinigd, ontvet en voorbehandeld met een primer.
Spanning aanpassen Splendid Plissédeur – Geruisloos2023-06-14T14:50:44+02:00

De Splendid Plisséhordeur is een maatwerk product dat met de hand geassembleerd wordt. Het kan voorkomen dat de spanning van deze plisséhordeur, per abuis, niet goed is. Gelukkig is dit eenvoudig te verhelpen via de volgende stappen:

  • Haal het blokje aan het einde van de touwtjes/koorden uit de geleider
  • Draai de bovenkant van het blokje zodat deze loskomt
  • Verplaats het blokje en controleer of deze naar wens sluit en herhaal indien niet naar wens
    • Gaat de deur zwaar of staat de treklijst scheef? Dan is de spanning te strak, de koorden moeten licht op spanning staan
  • Indien sluiting en werking naar wens is duw het blokje weer vast
Schurend geluid verhelpen bij de Splendid Plissé Hordeur2023-08-21T11:20:55+02:00

Het is mogelijk dat je een schurend geluid opmerkt bij het gebruik van de Splendid Plissé Hordeur. Dit geluid treedt meestal op wanneer er vuil of zand gevangen zit tussen de ondergeleider en de glijdoppen van de hordeur. Gelukkig is dit probleem eenvoudig te verhelpen. Volg de onderstaande stappen om het schurende geluid te elimineren:

  1. Reinig de ondergeleider en onderkant van de cassette grondig en door eventueel vuil of zand te verwijderen.
  2. Smeer de ondergeleider in met WD-40 droogsmeerspray met PTFE om ervoor te zorgen dat de hordeur soepel glijdt.
  3. Controleer of de hordeur correct is geplaatst. Het vilt moet aan de onderkant zitten.

Extra Opmerking: Het is belangrijk om ook te controleren of het vilt aan de onderkant van de deur niet versleten is. Slijtage van het vilt kan ook bijdragen aan het schurende geluid. Als je merkt dat het vilt versleten is, overweeg dan om het te vervangen om het geluid verder te minimaliseren en de levensduur van je Splendid Plissé Hordeur te verlengen.

Ophalen onder garantie2022-12-07T15:05:05+01:00

Wanneer de reparatie binnen de garantie valt wordt het product thuis, of op een ander adres binnen Nederland of Vlaanderen, door ons gratis opgehaald. En na reparatie weer afgeleverd. Voor reparaties buiten de garantie kunnen wij ook het product op halen en, na reparatie, weer afleveren. Wel zijn er dan kosten aan verbonden.

Wanneer je het product hebt afgehaald zal je het product ook weer bij ons moeten brengen.

Keuze hulp horren2022-12-07T14:36:09+01:00

Weet je niet welke hor in jouw situatie de beste oplossing is? Maak dan gebruik van onze eenvoudige keuzehulp! Deze hebben wij voor raamhorren en voor hordeuren.

Producten ruilen2022-11-29T14:01:04+01:00

Wanneer het een productiefout is, kan je uiteraard de producten ruilen! We zullen de nieuwe producten altijd in de originele maat bij je leveren. Hier kan je dus geen aanpassingen meer in doen.

Mocht de verkeerde maat komen doordat er een foutje is gemaakt met het inmeten van de producten? Dan kan je deze helaas niet ruilen.
Omdat de producten speciaal volgens opgegeven specificaties worden gemaakt zijn deze uitgesloten van het herroepingsrecht.
Maar we denken wel graag met je mee. Is er een meetfout gemaakt dan hebben we een speciale regeling. Om daar gebruik van te maken vragen we je ons serviceformulier in te vullen.